ezra-mekke.reismee.nl

Aankomst Kaapstad

Hoi Allemaal,

Na 7 maanden gewacht te hebben is het eindelijk zover: mijn reis naar Kaapstad. Na 2 vluchten van in totaal 17 uur was ik eindelijk aangekomen. Hier werd ik opgehaald door de vrijwilligersorganisatie via welke ik vrijwilligerswerk ga doen. Ik werd gebracht naar een vrijwilligershuis, waar ik voor een nacht zou slapen. Ik kwam hier rond 11 uur aan en hier werd ik meteen warm ontvangen. Samen met een paar andere meiden zijn we toen naar waterfront gegaan, een erg groot winkelcentrum, met verschillende winkels, restaurants en een leuke food market. Hierna zijn we terug gegaan naar het vrijwilligershuis en zat mijn eerste dag er alweer op. Vandaag (maandag 11/03) hadden we een orientatiedag, om wat kennis op te doen over kaapstad, het vrijwilligerswerk en leuke activiteiten, hierna hebben we een wandeltocht gemaakt door de stad, met alle historische gebouwen etc. uit de stad en hierna zijn we naar het gastgezin zijn gebracht. Ik zit hier samen met nog 8 andere vrijwilligers voor de komende maand. Morgen ga ik starten met het vrijwilligerswerk in een kinderopvang, erg spannend dus! Ik ga proberen om elke week een post op deze blog te zetten om iedereen op de hoogte te houden, in de hoop dat dat ook echt gaat lukken. Foto’s komen eraan!