ezra-mekke.reismee.nl

Eerste week

Hoi Allemaal,

De eerste week is alweer voorbij en wat gaat het snel. Dinsdag begon ik met mijn eerste dag als vrijwilliger in het Philippi Children's Centre, dit is een kinderdagverblijf in Kaapstad. Hier kreeg ik eerst een rondleiding en daarna werd ik naar de klas met de naam ducks gebracht. Hier zitten alle kinderen tussen de 0 en 3 jaar. In deze klas speel ik veel met de kindjes en geef ik ze tussendoor eten. Hier ben ik de rest van de week gebleven en ik denk dat ik de andere 3 weken ook in deze klas zal blijven. Elke dag ben ik eerst van 9 tot 3 naar het project geweest en ben ik daarna leuke dingen gaan doen met andere vrijwilligers. Op woensdag hebben we naar de top van de Lion’s Head gehiked, dit was erg zwaar, maar zeker de moeite waard toen ik het uitzicht zag. Op donderdag zijn we naar Muizenberg geweest, dit is een strand waar je goed kan surfen, wat een paar andere vrijwilligers hebben gedaan, wat er erg gaaf uitzag. Op vrijdag was het heel warm en zijn we lekker een dagje naar Camps Bay beach gegaan, dit is een heerlijk strand met leuke restaurantjes. Op zaterdag zijn we naar carnaval geweest hier in Kaapstad, hier waren erg mooie wagens, maar omdat er tussen elke wagen ongeveer 15 minuten wachttijd zat hebben we niet heel de optocht bekeken. Dit was alweer de eerste week waarin ik al veel mooie dingen heb gezien.

Volgende week zaterdag gaan de andere vrijwilligers en ik naar een township genaamd blikkiesdorp, hier hebben de mensen niet veel geld en leven ze in krotten. Wij gaan daar volgende week heen en zullen een lunch gaan verzorgen voor alle mensen daar, ook gaan we speelgoed meenemen voor de kinderen, omdat ze dit hier niet hebben en het ook niet aangeschaft kan worden door de ouders. De andere vrijwilligers zijn al druk bezig met geld inzamelen. Ik zal hier een link toevoegen waar je wat geld kan doneren voor deze township, mocht je dat graag willen! Wij zullen dit geld gebruiken voor het eten wat we gaan maken en voor het speelgoed dat we voor ze gaan kopen. Ik zal hier natuurlijk foto’s en video’s van maken, om dit na zaterdag te delen met jullie.

https://getfunded.nl/campagne/4270-township-blikkiesdorp

Reacties

Reacties

Marjon

Al heel wat gezien en ondernomen daar in Kaapstad!!
Groeten Marjon

Ellen korthout

Wat een mooi verhaal Ezra en war heb hè inderdaad al veel gedaan. Gr Ellen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active