ezra-mekke.reismee.nl

Week 9 Kaapstad

De laatste maand van mijn reis is ingegaan. Op maandag heb ik na het project niet zoveel gedaan, ik had op zondag een drukke dag gehad, dus kon wel wat rust gebruiken. Op dinsdag ben ik na het project naar het district six museum geweest, dit is een wijk in Kaapstad en in dit museum krijg je te zien hoe het leven in deze wijk tijdens de apartheid was , erg interessant om te zien. Omdat we op woensdag een dagje vrij hadden zijn we samen op stap geweest met de mensen van het hostel. Op woensdag was het een regenachtige dag en zijn we naar de bioscoop geweest en hebben hier de film After gezien, het was hier een perfecte dag voor! Op donderdag heb ik na het project eerst lekker een beetje genikst en zijn we in de avond zoals wekelijks weer naar de beerpong geweest. Op vrijdag wilden we eigenlijk naar robben island, maar omdat een van de vrijwilligers zich niet goed genoeg voelde ging dit helaas niet door. Op zaterdag zijn we in de ochtend naar de old biscuit mill geweest, dit is een grote markt met veel eten en allerlei verschillende dingen zoals kleren, sieraden, tassen etc. hier hebben we best even rondgehangen en daarna heb we in een café waar we vaak zitten wat gedronken en kaartspelletjes gespeeld een prima zaterdag dus! Op zondag was het eindelijk zover, iets waar ik al lang naar uit keek: Kaap de goede hoop en Cape point. We hadden een tour geboekt en die zou ons overal heen brengen. Onze eerste stop van de tour was een gemstone winkel, waar ze ontzettend veel verschillende soorten stenen hadden en deze op allerlei manieren hadden verwerkt in bijvoorbeeld sieraden. Hierna zijn we naar Cape point gegaan, na een wandeling van 20 minuten omhoog hadden we een prachtig uitzicht! Hier hebben we wat mooie foto’s gemaakt en vervolgens zijn we doorgegaan naar Kaap de goede hoop, het meest zuidelijke punt van het Afrikaanse continent. Erg gaaf om dit te zien, omdat ik dit heb gehad bij geschiedenis op school en natuurlijk omdat het er prachtig uit ziet! Hierna zijn we naar boulders beach gegaan, het strand met de penguïngs, omdat ik hier al geweest was ben ik niet mee op het strand gegaan, omdat dit wat entreegeld kost. Hierna zijn we over de chapmanspeak drive naar huis gereden, aan je linkerhand zie je hier de oceaan met aan je rechterhand een berggebied, het was een ontzettend mooie weg om hierdoor naar huis te rijden. Ik kan steeds meer dingen afstrepen die ik graag wil zien en die mijn ervaring hier elke keer weer mooier maken. Nog 3 weken te gaan waarin ik de laatste mooie dingen ga zien die nog op mijn lijstje staan en ook de laatste 3 weken op het vrijwilligersproject, waar ik nog van ga genieten!

Reacties

Reacties

Marjon

Nog veel plezier deze laatste 3 weken bij het vrijwilligersproject en op naar nog mooie bezienswaardigheden van je lijstje to see in Africa !! xx groetjes

Barbara

Time flies when your having fun!!! Leuk hoor Es, geniet er nog flink van. Xx

Sylvie

Gemstones! ??? zo te lezen gave week geweest weer. Geniet ze in week 10 ?

Mam rianne

Kaap de goede hoop, dat spreekt tot mijn verbeelding vanuit de geschiedenis, en jij bent er geweest!! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active