ezra-mekke.reismee.nl

Week 11 Kaapstad

Week 11 is ingegaan en dat betekend nog 2 weken te gaan. Omdat ik al veel heb gedaan en vrijwel alles heb gezien, heb ik maandag en dinsdag rustige middagen gehad na het project. Op woensdag zijn we naar de kasteel de goede hoop geweest, dit is een fort die gebouwd is in opdracht van de VOC, interessant om te zien! Op donderdag zijn we zoals gewoonlijk weer naar de beerpong geweest, helaas lagen we er na de eerste ronde meteen uit, dus was het geen succes. Op vrijdag hebben we wat gegeten in camps bay, omdat een van de nederlanders de volgende dag naar huis ging. Op zaterdag ben ik met Iris nog even naar de green market geweest, voor ze terug naar huis vloog, dit was dus verder geen bijzondere dag. In de avond hebben we Iris uitgezwaaid en dit was de eerste persoon van de groep waar ik veel mee om ging die weg ging, dus dit was best wel apart. Op zondag stond de laatste hike op het programma: de Devil’s Peak, het zou ongeveer 4 uur gaan duren, dus ik wist dat me een zware hike te wachten stond. Om 08:00 waren we aangekomen bij de berg en was het zover. Het begin was redelijk makkelijk en een pad naar boven om de berg heen wat het zo makkelijk maken, maar hierdoor was het laatste stuk zwaarder en recht naar boven, een zware klim dus. Om 12:45 hadden we eindelijk de top bereikt, het waaide ontzettend hard dus dit was best spannend, maar dit maakte het uitzicht zeker niet minder mooi. Een hele andere berg dan de lion’s head en tafelberg. Net zoals bij de tafelberg en lion’s head had ik een voldaan gevoel toen ik boven stond! Na een halfuurtje uit rusten, eten en foto’s maken was het weer tijd om naar beneden te gaan, dit zou namelijk ook weer tijd gaan kosten. Met een mooi pad hadden we na ongeveer 2 uur weer de weg bereikt, moe en voldaan wilden we een uber bestellen om weer naar huis te gaan. Helaas kregen we te horen dat de weg was afgesloten en dat er geen auto’s konden komen op het punt waar wij waren, dit betekende dat we weer terug moesten naar de berg op een punt waar we verder naar beneden konden lopen, dit heeft ons nog een uur gekost. Na een hike/wandeling van in totaal 8 uur zaten we eindelijk in de uber onderweg naar huis. Na wat gegeten te hebben en nog even tv gekeken te hebben kon ik na een mooie, maar ook vermoeiende en uitdagende dag lekker mijn bed in. Op naar de allerlaatste week in Kaapstad!

Reacties

Reacties

Marjon

Sportief hoor!! Nog veel plezier je laatste week daar in Kaapstad xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active