ezra-mekke.reismee.nl

Tijd om naar huis te gaan

Aan alles komt een eind en zo ook aan mijn reis in Kaapstad, na 3 maanden is het tijd om naar huis te gaan. Ookal is deze reis niet helemaal wat ik ervan verwacht had en dan met name het vrijwilligerswerk, ben ik heel dankbaar dat ik deze reis heb kunnen maken. In de laatste week ben ik nog naar robben island geweest en heb ik nog wat leuke dingen gedaan, om de laatste week goed af te sluiten, zoals uit eten met mijn vrienden en nog een keer eten bij het gastgezin. Ik heb tijdens deze reis veel geleerd over mijzelf en over het leven op andere delen in de wereld, maar ook over mijn eigen leven in Nederland. Ik heb hele mooie, indrukwekkende en leuke dingen meegemaakt. Mijn dag in de township waar wij eten hebben verzorgd voor mensen die dit meer dan nodig hadden. De mensen die je zo dankbaar zijn dat je dit hebt gedaan voor hun, die je openlijk een tour door hun township geven en openlijk laten zien hoe slecht het kan zijn in de wereld, maar toch alles uit het leven halen zonder te klagen over wat dan ook en gewoon te leven met alles wat ze hebben, dit heeft zeker een grote indruk op mij gemaakt. Mijn tijd in het gastgezin, waar ik voor een maand tijd even een 2e moeder had als ik mijn eigen mama niet om me heen had en waar ik een ontzettend leuke groep vrienden heb gemaakt. Beide projecten, waar ik heb mogen spelen, werken en leren met hele leuke kindjes die net zo dol op jou zijn als jij op hen. De lerares die ik mocht assisteren op mijn 2e project, waar ik een mooie band mee op heb gebouwd, die elke dag weer blij was om je te zien en waardeerde dat je er was. Alle mooie dingen die ik hier heb gedaan en gezien, zoals het Ed Sheeran concert in Cape Town stadium,de 3 bergen die ik heb beklommen, kaap de goede hoop en cape point en zo nog veel meer dingen. En natuurlijk de mensen met wie ik mijn tijd hier door heb gebracht, waar ik erg veel lol en plezier mee heb gehad, maar die er ook voor mij waren in de tijden dat ik er even helemaal klaar mee was en terug naar huis wilde. Ondanks dat ik deze mensen niet vaak meer zal zien, zijn het zeker vrienden van mij geworden. Ik ben erg dankbaar voor alles wat ik hier mee heb mogen maken, het was een ervaring om nooit meer te vergeten en waar ik veel van heb geleerd. Wat ga ik de kindjes, de lerares van mijn project en alle leuke mensen die ik heb leren kennen en natuurlijk deze ongelooflijk mooie stad ontzettend erg missen! Ik ga met een gerust hart naar huis en kijk er erg naar uit om mijn eigen familie en vrienden weer te zien en weer terug te gaan naar mijn oude leventje, waar ik heel blij mee ben!

Reacties

Reacties

Barbara

Ah weer lekker naar huis. Fijn dat je genoten hebt meissie. Ik heb genoten van je foto s en je verhalen. Goed reis!!!! ??

Marjon

Goede reis terug Ezra.
Je hebt een mooie ervaring opgedaan, sociaal met de mensen daar en cultureel in een continent ver van je vertrouwde Nederland!!
Zie je snel!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active